3 februari 2009

Shabby tv-bänk & eluttag...

Den här skylten har jag visat tidigare. Den kommer att få en plats i köket så smångom när alla armaturer är på plats. Det jag ville visa var de här fina utagen köpta på K-rauta!

Här är vår tv-bänk ommålad och avskrapad lite här och där för att få den sköna shabby chica stilen. Den var i körsbär innan. En kvarleva från vår tid  innan den vita eran tog sin början, fniss. Handtagen ser lite för moderna ut så de ska bytas ut. Tyvärr hittar jag ingen före-bild. Jag var helt säker på att den fanns i datorn, men ibland minns man fel. Ibland??? - skulle folk som känner mig säga, hi, hi.

Bakom tv´n kan man ana de fula högtalarna, oxå de i körsbär, som jag försökt gömma så gott det går. De ska få linneöverdrag en vacker dag, japp! På golvet står ett fint litet väggskåp i väntan på sitt rätta ställe. Var den ska få bo vet jag inte riktigt. Det var tänkt att den skulle upp i köket på v-spontväggen men där hade den tagit för mycket plats, tror jag. Så nu står den där och mognar.

Sist men inte minst vill jag tacka för de fina kommentarerna i förra inlägget. Det är det som är så kul med att blogga - att få dela glädjen med er. För man känner verkligen att ni menar det ni skriver. Massor med kramar till alla därute!

Maria

9 kommentarer:

mylovelygrandma sa...

Ojdå! Lättare att läsa hos mig nu? Konstigt för jag visste inte att det var litet.. kanske var typsnittet som gjorde det :) Tack och kram!

Britt sa...

Hej! va fint du har det!
Kul att du vill va med i min utlottning! :-)

Ska ta mig en titt på lite äldre inlägg.

Kram Britt

Mia sa...

Man blir väl aldrig helt färdig med sina projekt, inte här i alla fall. Alltid finns det nåt kvar att måla, sy eller pyssla med. Högtalarna ser man ju inte särskilt mycket av men med linnefodral blir de ju osynliga. Det kommer bli toppen!:)

Eluttagen var fina jämfört med de "vanliga" stora fyrkantiga klumparna, de här var lite mer nätta.

Skylten... vill ha...

Kram Mia

annashusidingtuna sa...

Jag skulle också vilja täcka de fula högtalarna med tyg, men min man säger att då kommer ljudet inte till sin rätt så det blir nog tyvärr inte av här....
Men om du gör det så kan jag ju visa honom bilderna och sedan se vad som händer...
Fin blogg du har!
Kram Anna

faster atta sa...

Din emaljskylt är verkligen underbar! Var kan man få tag på en sån?

Kristin sa...

Hej hej! Den där skylten är så söt, jag har en likadan som sitter på köksväggen!

Kul att ni har gjort om er tv-bänk. Vi pysslade med ett skåp till tv:n i helgen (finns på min blogg). Det var bajsbrunt från början och nu är det vitt - sååååå mycket finare, förstår att du tycker det också mot körsbärsträfärgen!

KRAM!

mylovelygrandma sa...

Vad bra:) tack för att du påpekade det.. måste säga att eluttagen är ju snygga.. tänka sig att eluttag kan vara det!?:)

millandante sa...

Har aldrig tänkt på att jag kan byta ut de fulgula eluttagen...
Vad fint skåpet är! Kul när man kan göra om det man har!
Läste ikapp dina inlägg nu och blev så sugen på att hänga upp band och snören i olika färger på en stång sådär... tur man kan ventilera dessa tankar här på bloggen...
Ha det gott!

Lilla huset på prärien sa...

Ah vilken rolig skylt!! Den gillade jag jättemycket, en sådan skulle passa hemma hos mig när jag har renoverat färdigt. Precis sådana små detaljer är så roliga :)

Mvh Jenny