22 februari 2009

Majas alfabet och smutstvätt...

Det är många som har planschen Majas alfabet i sina barns rum har jag sett ute i bloggvärlden. Alla har olika ramar och idag tänkte jag visa hur jag har gjort.

Ramen köpte jag på ikea och målade med en vit färg och ruffade bort lite av färgen med sandpapper. 

Här tvättas det för fullt kan jag berätta. Här i Stockholm är barnens kläder fulla med sand, grus och gegga större delen av vintern. Den här vintern har väl iofs varit bättre än föregående år. Men när man ska på skidsemester vill man ju inte att ungarna ska smutsa ner den vita snön som finns där uppe*skratt*. Mannen gör ett matschema och handlar det mesta här hemma så vi slipper tänka så mycket på vad vi ska äta när vi är där. Bara att titta på listan och laga det som är bestämt.

Y Ha det gott Y

6 kommentarer:

mylovelygrandma sa...

Hejsan! En sån söt planch hade jag med när jag var liten! Sen läste jag boken "majja i målarens trädgård" om du känner till den!?:) Finfin lampa i inlägget under! Trevlig söndag och lycka till med dina bestyr!

Kristin sa...

Hej!!! JAg gillar Lena Andersson och Maja jättemycket, har en månadsplansch av henne till min dotter, men alfabetsplanschen har jag inte sett. Går den att köpa på nätet någonstans, för jag bor inte i Sthlm-trakten...?

Tusen tack på förhand!

Mia sa...

Har själv inga barn men gillar verkligen alfabetsplanschen. Din ram blev jättefin!

Matschema borde vi ha här hemma, ständigt samma fråga: "Vad ska vi äta idag?". :)

Ha en mysig söndag i snöyran, för det antar jag att ni också har om ni bor i stockholm!
Kram Mia

Anonym sa...

Jag har också den där tavlan i barnrummet, den är verkligen underbar! Vad fint det blev med en lite avskavd ram till.

Thesèse sa...

Hej. vad fint o mysigt du har hemma! Jag har oxå inredningsnojja... för att inte tala om att sy!
ha en bra dag:) kram Tess

Gårdsromantik sa...

Så snygg ramen blev!

Vilken organsiatorisk katl du har - men det har ju jag också!

Kram Maud