21 februari 2009

Glimt av nya kökslampan...

Känner ni igen den - Ikeas Ottavalampa med handblåst glas. Var tvungen att använda denna vinkel för att ni skulle slippa se röran på köksbänken, he, he. Nu väntar jag bara på att mannen ska installera dimmer till den så det blir lite mer mysljus.


Olivträdet står nu i söderfönstret för att få mer ljus. Den har tappat jätte många blad men det kommer lite nya så jag hoppas att den inte är på väg att dö.

Zinkhjärtat, från Flitiga Fredrika, har en liten kvist av vaxblomma på sig. Lite torr ser den ut att vara nu men jag tänker inte köpa några nya blommor denna helg för om ett par dar åker vi till Sälen. Det ska bli så skönt att komma iväg och röra på sig och bara vara med familjen. Sen är det lite grädde på moset att det finns en underbar inredningsbutik i Lindvallen. Där brukar jag alltid hitta något fint, fniss.

Ha en skön helg / Maria

3 kommentarer:

IKT i min vardag sa...

Otava-lampa är väldigt snygg, jag ska köpa en ner till villavagnen i år. Passar perfekt i den marina kuststilen.

Ha det så härligt i Sälen.

Kram

Piffa och Puffa sa...

Vad skönt och höra att det är flera än jag som har det rörigt på bänken. Kan inte förså varför det samlas saker där hela tiden.
Kramar Anette

Thesèse sa...

Tack så jätte mkt för tipset. Kontaktade något dansk förlag men de hörde aldrig av sig
Kram stygn med stil Tess