9 februari 2009

Blekta rosor...

Ser ni att det ligger en tapetrulle bakom blomkannan? Det är samma tapet som i vårt sovrum fast vit botten och beige medaljong. Tänkte ha den som en fondvägg på en liten vägg i vardagsrummet men jag har inte bestämt mig riktigt ännu. Nu ligger den där och lockar och pockar, fniss!
Igår såg rosen ut så här - stark i färgen. Idag har den bleknat jättemycket och blivit nästan vit förutom på kanterna. Coolt och snyggt! Men knopparna börjar redan hänga. Hur gör man för att få rosor att hålla mer än tre dagar? Här en den nya väggen i köket som vetter ut mot trappen. Så här blev det med lampan på plats. Den är från Nordal, ett danskt företag med mycket fina möbler och lampor.
Lampan går också att rikta uppåt om man vill. 

Ha en skön vecka / Maria 

3 kommentarer:

Åsa sa...

Blommor är jag inte så haj på, men varmt vatten vill jag ha till att rosor ska stå i....

Vilken fin lampa du hittat! Precis min smak! Men det har jag förståt att vi har samma- smak alltså... //Åsa

Marits vita skrin sa...

Åh, Nordal är en av mina absoluta favorit märken.
Dom har såååå snygga lampor.
Jag äger en skrivbordslampa därifrån.

Kram och tack för din gulliga kommentar hos mig

Lantligt i stan sa...

Vilken kanonfin lampa! En sådan skulle jag behöva här i vardagsrummet strax ovanför soffan när jag sitter och läser!
Kram Anki