13 oktober 2011

Återbruk och habegär!








Hallå alla godingar som tittar in här. Idag vill jag visa vad jag och min storebror hade på sig när vi var små. Mamma - den sparsamma - har sparat de små rara kläderna. Så lillebror kommer att få ha på sig samma små kläder när han kommer. De är ytte pytte små så han kan säkert ha dem hela två gånger innan han växt ur dem, fniss!

Mönstret är supermodernt och skulle lätt ha kunnat hittats ute i handeln idag. 
Men de här små babykläderna är hela 41 år gamla. Det kallar jag återbruk!

Men nu till en HELT annan sak - nämligen habegär. Ja, hörnini, idag väcktes ett habegär av ofantligt mått. Jag tog en sväng in på Blocket och hittade en såååååååå fiiiiiiin möbel att jag nästan sprack. Gaaaaahhhhh - vill haaaaaa skriker min hjärna. Men var f-n ska den stå???? Ja, jag är lite kryptisk och hemlighetsfull därför att jag ännu inte bestämt mig för om jag ska köpa den - trots platsbrist. Kanske den kan stå hemma hos mina föräldrar tills tiden är kommen, blink, blink...


Ha en fin torsdag!
Kram Mia

4 kommentarer:

LIVSGLITTER sa...

ommyyy! Så söt!! Hur nostalgiskt är det inte med dessa gamla barnkläder och saker, finns inget bättre=)

Ohh jag vet precis vad du pratar om, det där ha begäret är inte att leka med!! Jag skulle absolut ha köpt den, för tänk om du sedan går och ångrar bittert att du inte gjorde det. Det går ju alltid att sälja om man skulle tröttna ;)

Anonym sa...

Jag förstår dig, sängen är helt underbar!
Pussa på din mamma så smälter hon, klart att barnbarnet ska ligga i en ljusblå skönhet! :)
Kram Helen
Ps Hälsa mamma

Brunkullan sa...

Hihi...jag har en nära på exakt knytblus i orange från när jag var liten:) Och de där ribbade sparkdräkterna var på modet! Hittade en rosa och en vit i gömmorna:)

Mina är dock inte så välbevarade som dina, då jag använde dem på dockorna som liten. Men de finns i alla fall kvar:)

Kram Susanne

♥ Vårt lilla bo ♥ sa...

Härliga kläder!
Har ett tips om en sida med många fina kläder för små gryn, allt i härliga och ibland galna mönster!

pipitoja.se

Värt ett besök!!

Kram Annica