16 november 2009

Julen smyger sig in i grönt och zink...


Jaha, då har julen börjat smyga sig in i vårt hem. Det är ju lite tidskrävande att pynta allt man vill. Dessutom har jag ingen lust att stressa så jag har redan börjat med julblommorna. De måste ju få chansen att slå ut till första advent - eller hur!?

Lite små söta äpplen köpta på Ulriksdal och mossa från gräsmattan här hemma, fniss. Ja, ibland är det positivt att ha gräsmattan fullspäckad av mossa, he, he!

Betonghjärtan från Ulriksdal och fat från The Nut House. Glaskupa från Mio.

Tack alla ni gulliga som lämnar kommentarer här, jag blir sååå glad! Jag har varit utomordentligt trött och haft en släng av bloggtorka så jag har knappt kollat runt hos er. Har bara ramlat ner i soffan efter jobbet. Lite tråkigt med allt mörker när man ska fota men tack och lov för papperstricket. Ta ett papper och lägg under blixten så slipper man blixtskuggorna.

Kram Maria

18 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Mmm..så fint:)
Kram Lallis

Hilde sa...

Julen er här! Jeg gleder meg også - juleblomstene er halve gleden med julen...
Vakkert! Takk for inspirasjonen
Hilde

Jenny sa...

Hej Maria!
Vad fint det är med zink o grönt:)


Ha en trevlig vecka!

Kram Jenny

Vem är jag.. sa...

Å det där var inspirerande! jättefint

jag ska vänta till första advent med hyasinten

Kram Lisa

Domus Dulcis Domus sa...

Så mysigt! Snart börjar jag pynta med.....

Nilla Q sa...

Vad fint du gjort! Härlig inspiration. Och att jag inte tänkt på det där med mossan - har ju fullt av den på baksidan...

Kram Pernilla

Mia sa...

Fint och härligt när man har julen att se fram emot. Köpte själv ett par hyacinter idag, har bara inte piffat till det än. :)

Kram Mia

Grodmamman sa...

Fint du gjort!
Kram

Villa Carl Larsson sa...

Vad fint du har pysslat. Tack för all inspiration. Det är så härligt att kika in här :)

Kram Josefin

Blåbärs och smultronstället sa...

Tack för all fin julinspiration!Det är så fint med zink, mossa och hyacinter. Måste prova trixet med papper under blixten.
Kram Susanne

Annas Lycka sa...

Oj så fint! Jag tänker fixa lite i helgen...jag bara måste!!! Kramar

carina sa...

Vad mysigt det blev :)
Håller med dig om att det är för mycket mörker nu.
Så fint med glaskupan...önskar att jag hade en sån hög kupa.
Kram/Carina

Vem är jag.. sa...

Underbart!

Kram L

A home far away sa...

Ahhh nu längtar jag ännu mer till jul efter dina fina foton!


Ha en fin dag!
Kram Gunilla i Singapore

drömmen om vitt sa...

så mycket fint du visar.....är första gången jag är inne här......visst är det härligt att det närmar sig
Ha det gott!
Lotta

Hjärtemammas sa...

Åh, jag äslkar vita hyacinter. Varför tycker man att de vita luktar bättre än de andra fast de egentligen doftar samma?
Glad advent (snart)

♥ Fyra årstider sa...

Å vad fint du har pyntat.
Kram Lotta

Anonym sa...

I will not concur on it. I regard as warm-hearted post. Particularly the appellation attracted me to review the sound story.