23 november 2009

Jul hos Helén...


Idag var jag och tankade lite värme och julstämning hos min goa vän Helén. Ni vet, det var en sån dag när allt känns fel och skrutt och bara ens bästa vän duger att prata med.


Det roliga i kråksången var att jag inte hade en aning om att hon redan julpyntat. I bilen på väg dit så frågade min äldsta om H hade julpyntat - och jag svarade med säkerhet att hon nog inte gjort det för det är ju ändå en vecka kvar till advent. Men då sa den lilla - Jag ska i alla fall önska att hon har gjort det för det är så mysigt...

Döm om min förvåning - när vi kliver innanför ytterdörren så möts vi av ett helt underbart vackert julpyntat hem. Alla blev sååå glada att få gå runt ooch titta på allt det fina.

Tack Heléne för att du finns!

Kram Mia

Ps. Allt är ordnat med trasslet tack vare er goa bloggare och de tips jag fick. Det var bara fel flik jag var på. Ds.


12 kommentarer:

Limetwig sa...

Hej! En sån fin blogg jag hittade här... Alltid kul att hitta nytt! Hit får jag komma och titta fler gånger.

Åse

Sanna sa...

Vilket vackert julhem din vän har!Så härligt det måste vara att ha en nära vän som är lika inredningsintresserad som man sälv. :) Maileg-grisarna i den lilla granen är såå söta! Gillar även den röda kudden.

Kram Sanna

Lauras gård sa...

Så fint och stämningsfullt! Vilken underbar kudde i hallen! Var är den köpt? Härligt fönster i vardagsrummet! Visst är det skönt med bra kompisar, de är guld värda. Jag behövde prata med min bästis i Örebro i dag då jag är lite nere. Men henes telefon var trasig och tutar bara upptaget och i morgon åker hon till Spanien, typiskt... Kram Stina

Mia sa...

Verkligen ett mysigt julhem din väninna har.

Tråkigt att höra att du haft såna problem med blogger sista tiden. Jag vet dessvärre inte vad det kan komma sig men har själv haft liknande problem ett par gånger. Plötsligt har allt bara funkat som det ska igen.

Hoppas att du snart känner dig piggelin igen!

Kram kram

S o F sa...

Så härligt det låter...att få komma hem till en bästis och njuta av lite uppiggande julpyntning.
Mysigt!!

Hoppas att det gjorde att allt känns lättare nu.

Varma hälsningar!

Ingun sa...

Hei

Så mye fint det var her inne. Likte godt inspirasjon med svibler;-)

Grodmamman sa...

Så mysigt det såg ut hemma hos din vän! Härligt med sådana vänner också, de ska man vara rädd om!:)
Kram

Lena sa...

Vá fint hon har julpyntat! Kudden var superfin!!
Ha en bra vecka!

Kram Lena

Nilla Q sa...

Vilet härligt julpyntat hem! Jättefint! Och vad skönt att en en vän som kan muntra upp tillvaron när man behöver det:)

Kram Pernilla

Cathrin sa...

Inget är som vänner.
Vilken fantastiskt välkomnande julhall.

Nu SKA min jullåda (okej jullådor) ner från vinden.

Skönt att allt löste sig, jag morrar ofta på blogger tycker jag.

Cathrin

Anonym sa...

Hej Vännen!
Tack för dina fina ord,jag är glad att du finns också!
Snart får jag och barnen komma hem till er och mysa bland tomtar och annan julinspiration - ser vi fram emot!
Må bäst,
Kram Helen
Ps Kul att jag kan få bidra med lite julighet på din blogg ! :)

Louise sa...

Jättestämningsfulla bilder från din väns hem!!