15 oktober 2008

Ljusblått är så skönt för ögonen!





































Det här rummet har växt fram så sakteliga under årens lopp. Det är bara färgen på fondvägg och tyger som har skiftat.  Basen är de enkla vita möblerna från IKEA. 

Lampan har jag gjort av ett tyg från Lene Bjerre. Sittkuddarna som sitter på väggen fyndade jag för halva priset på Inside Living i Täby centrum. Kudden har jag sytt av ett tyg från Stoff och Stil. Överkastet från Green Gate är en present från mormor och morfar. Min man har sågat till skrivbordet av ek och format det så att det passar in framför fönstret. Ekskivan sitter fast på stora vita metallkonsoler.

Ni kan se en bit av garderobsdörren som jag målat med billiga provfärger. Det håller bra kan jag lova! Garderoben är inbyggd med träspont på sidorna. Bänken har egentligen metallben men vi satte den på reglar som döljs av golvlister. Den är perfekt som lekyta eller som sittbänk. 

Ha det bra gott folk!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Otroligt vackert rum!!!

Kram!

Petra C sa...

Det var superfint!