3 augusti 2010

Solens olika färger!

Skål för sommaren! Och tack alla ni tappra som tittar in här allt som oftast i tron på att få se ett nytt inlägg. Varsågod här kommer lite bilder från vår semester på Gotland.

Utsikt från vår villavagn. Samma sol olika kvällar!



Visby med dess fina ringmur. Riktigt läcker om ni frågar mig.

Så här bodde vi på Snäcks camping. Det ser riktigt mysig ut. Det var det. Förra gången vi var här för ett par tre år sen. Nu kändes villavagnen sliten. Om jag ska tala om det negativa och det tänker jag göra - så luktade hela området fermenterad tång. Det luktar lika mysigt som surströmming. Ibland kom vindpustar med en stank så kraftig att man inte kunde vara ute :-(. Tur att vi hade AC i stugan så vi fick in odörfri luft, pust!

Vi var en sväng till Blå Lagunen och doppade oss i det kalla blågröna vattnet. Här är mannen med äldsta dottern. Om jag ska vara ärlig - och det ska man väl - så doppade INTE jag mig. Nä usch, det var så kallt och blåsigt den där dagen. Jag får väl erkänna att jag blivit en badkruka på äldre dar ;-D.

Nedanför stugan som vi hyrde rann det en bäck som strömmade ut i havet. Där fanns det MYCKET stenar! Fina, vita, runda, vackra och helt underbara! Några har fått följa med hem till fastlandet och ska få bo i vattenfallet som jag ska fixa ute i trädgården.


Vi ses!
Kram Mia!


2 kommentarer:

Grodmamman sa...

Underbara bilder från Gotland!
Kram

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilka vackra bilder!!
Ha en finfin dag!
Kramis/LenaS