7 augusti 2009

Nu har jag vaknat ur sommardvalan...


Ja, som ni märkt har det varit en sommarpaus här på min blogg. Men nu tror jag att jag vaknat ur dvalan. Inspirationen att göra inlägg har kommit tillbaka, hi, hi.

vägen från Tällberg, där vi bott på hotell, dök plösligt en skylt upp. SKARP stod det med en handstil som jag så väl kände igen. STOPP skrek jag med gäll röst till min gubbe som körde. Han tvärnitade i rena förskräckelsen och jag hoppade ut innan bilen ens hann stanna, fniss!

Närå, riktigt så gick det väl inte till men jag hade ingen koll på att Ylva Skarps butik och ateljé låg där, längs den slingriga vägen till sommarland i Leksand som var vårt egentliga mål.

En vacker kamin att elda i under kyliga vinterdagar, ett litet vattenblänk med lite porlande ljud.

Kolla vilket vackert skåp - för att inte tala om alla godbitar i det!

Hemma igen i mitt kök. Denna kopp köpte jag med budskapet om att andas. Så sant!

Det här är en liten glimt av en annan sak jag köpte. Såååå fiiiin! Kan ni gissa vad det är? I nästa inlägg visar jag på vad denna härliga text är skriven...

Kram Y Maria

4 kommentarer:

Rester till middag sa...

Andas!
Ja... ibland känns det som man ständigt går runt och håller andan.
Man kanske skulle ha en "såndär" mugg ;)
Jättefin!
Och vilken tur du hade som såg skylten.

Grodmamman sa...

En sådan mugg skulle nog många av oss behöva!:)
Vilken tur att du såg skylten. Hade varit retligt om du missat denna underbara butik! Hon gör så mycket fina saker, Ylva.
Kram

S o F sa...

Ja hennes alster är helt underbart vackra, tycker jag.

Skrattar åt din reaktion när du såg skylten, det kunde varit jag... :)

Ha det gott!

Jenny sa...

Hej Maria!
Kul att höra från dig igen:)

Vilken vacker mugg du köpte, och vad är det där andra skrivet på?? Nu blev jag nyfiken;)

Kramis Jenny