9 augusti 2009

Fjärilsblomster...


Påfågelsfjärilen är väl vacker! Just nu blommar flera olika sorters blommor här i vår trädgård som fjärilarna älskar. Jättemysigt tycker jag.

Nu har vi avverkat det tredje sommarkalaset här i vår lilla familj. Nu är min lilla äldsta dotter nio år. Hon fick en ny cykel - vit med en blomsterslinga i grått - såååå fin! Hon blev så lycklig och jag tror hon cyklade runt på den halva dan. I den här värmen kan ni förstå att hon blev svettig. Svettig och lycklig!

Döttrarna har farit med mormor och morfar för att tillbringa deras sista sommarlovsvecka i Mackmyra. Jag och mannen börjar jobba i morgon. Jag tycker att det ska bli jättekul att komma tillbaka till jobbet. Förskolan där jag jobbar har blivit rustad under sommaren. Min avdelning har fått nya ljusa golv och ommålade vita väggar. Det är härligt att komma tillbaka då. Sen längtar jag mycket att träffa alla barnen igen. De är en riktig glädjekälla i mitt liv.

Hoppas ni har det bra allihopa som besöker min blogg!
Jag är så glad att ni tittar in!

Kram Y Maria

11 kommentarer:

Jenny sa...

Hej Maria!
Vilken vacker bild på fjärilen!

Låter som en jättefin cykel din dotter fick, förstår att hon är glad över den:)

Ha en bra första arbetsvecka efter semestern,

kramis Jenny

Sanna sa...

Vilken vacker bild!Låter som en fin cykel!Vår 4-åring fick också nyligen en ny större cykel som han älskar. Jag började jobba igen förra veckan och egentligen känns det nog helt bra. Vardagen återgår till det normala igen och det finns nog mycket positivt med det också.
Ha det bra!
Kram, Sanna

nea i det gula huset sa...

Hej hej!
Visst är fjärilar underbara!
Härom morgonen satt jag ute och läste en bok ganska tidigt. Då kom en fjäril och satte sig att sola på boken! Nästan lite magiskt! :)

Vad fina saker ni köpte hos Ylva Skarp!

Kram Nea

Mjuka sa...

Åh visst är det ljuvligt med fjärilsbuske. Jag fick en av mamma förra året. Mängder av fjärilar!
Kram Malin

Maria sa...

Vilken härlig bild på fjärilen. Jag gjorde själv tappra försök att fota fjärilar för några veckor sedan, men de ville gärna slå ihop vingarna så fort man närmade sig dem. Tillslut fångade jag dock några! :)

Grodmamman sa...

Vilken lycka att få en ny cykel! Förstår att hon cyklade halva dagen!:)
Vad härligt att komma tillbaka till en uppfräschad förskola också. Hos oss är det bara chefen som fått det!:)
Vacker stol du köpte hos Ylva.
Kram

Smultronlycka sa...

Hej!
En sån vacker fjäril och så fin blomma!
Jag läste om en buske som fjärilar dras till!
Problemet här är att våra katter jagar fjärilar så jag kan nog inte skaffa nån sån :)
Hoppas du haft en fin sommar!
Kram Anna

Annas Lycka sa...

Vilket vackert foto! Vad du är duktig!! Kram Anna

Mäjt sa...

Vilken härlig blogg! Jösses vad fint du har det hemma!

lottens vita och gröna sa...

hallå där sötis!
men nu var det det väl evigheter sen, är allt bra??? kan vi inte ta en lite runda nånstans nån helg, skulle vara sååå kul att träffs!!!
ha det allra bäst! varmkraml lotten

Fredrika sa...

Hej på dig! Hur står det till - det var länge sedan!! JAg vill också åka på en tur!!!/kram Fredrika