10 januari 2009

Porsnlinsho på plats...

Porcelain dish basin in place...

Vi köpte porslinshon på Ikea och behöll den gamla blandaren.

Nu har vi en lååång bänkskiva sen vi flyttade kyl och frys till trappräcket.

Som ni ser är har vi inte fått alla luckor än. Vi måste vänta ytterligare 3 veckor, suck!

Här var kyl och frys förut. Nu kommer det vara lådor, måste bara måla dem. På denna vägg ska vi ha v-spont som mannen är och köper i detta nu. Sponten ska bli vit. Sen undrar jag om ni kan ge mig lite smakråd? Ska vi måla golvsockeln och eklisten som sitter under och över överskåpen i samma grå färg som luckorna? Jag är lite inne på det men vad säger ni därute som är så duktiga inredare?! Klicka HÄR för att se hur köket såg ut förut.

Trevlig helg!
Maria

11 kommentarer:

Bygatan sa...

Hej och tack för ditt besök och kommentar hos mig! Nu fann jag oxå en ny blogg;-)
Är det Ädel kök ni har? Vi har oxå dom funderingarna + porslinshon. Nere i hamnen har jag inte varit, får ta det nästa gång, tack för tipset!
Fortsatt trevlig helg//Lena

Mia sa...

Kul att se skillnaden från förr. Det blir nog toppenbra när det blir klart!

Här ska vi nog bara måla våra köksluckor vita, som allt annat... fniss.

Trevlig helg!
Kram Mia

Vitt och Blått sa...

Va fint det blir! Vi håller också på med vårt kök, men vi har flyttat det till ett nytt rum + en liten utbyggnad och det är en hel del jobb med kök! Jag skulle absolut måla socklarna och listen, bara ett litet tips och smakråd från mig. Väldigt trevlig blogg - första besöket för mig, jag återkommer!

Trevlig helg!
Ewa

Villa Hemma sa...

Tjusigt *visslar*

kram

MiaMaria sa...

Hej!

Vad fint det blir....
Och en porslinsho...gissa om man blir lite avis...måste också få plats med en sådan någon gång i livet...det är ju bara så vackert....

Jag skulle nog faktiskt måla listen under skåpen i samma färg som skåpen....sockeln likaså....

HA´en bra helg!
MiaMaria

Lallis - liv och leverne sa...

Men så snyggt!
Kram Lallis

Jessica sa...

Hej,
Åh vad fint det blir!! Förstår att ni går och väntar på de sista skåpen, man vill ju bli klar på en gång!!
Jag skulle nog ha kvar listen i ek, för bänkskivan är väl i ek? Alla tycker olika...
Jag visar vårt kök, före och efter idag. Titta gärna in!
Kram och go´natt
Jessica///

♥ Fyra årstider sa...

Vilket snyggt kök du får..gillar din blogg..ska lägga den på bloggkoll så jag kan följa dina inlägg.
Kram Lotta

Anonym sa...

Wow...vad fint det blir. Vill oxå!!! Ha det gott

Vit Spets sa...

Hej & tack för kommentaren... är här & kikar runt!

Önskar Dig en härlig Söndag
//Siv

Sussi sa...

Så fint det blir...Vi planerar också att göra om vårt kök och om vi sätter igen en dörr så får vi samma form som erat kök. Det var riktigt kul att se..Det finns ju så många varianter.
Blir superfint med v-spont

Ha en underbar dag!

/Sussi