21 januari 2009

Ljuvlig orkidé och strösselkakor...


De här bilderna tog jag i somras hos mamma och pappa. Visst är det ett fantastiskt mönster!? Orkidé är en favoritblomma, plättar i luften likaså. Vad har ni för tips på gröna växter. Jag behöver skaffa nya. Mina gamla gick evigheten tillmötes under vårt köksprojekt. De har inte fått en gnutta vatten eller omtanke under de senaste veckorna. Det är mycket som legat nere, tvättning och städning tex. Ibland måste man prioritera och barnen får hellre gos än att dammsugaren dras fram.

Nu är snart kakorna som vi har bakat färdiga. Tjejerna har använt mycket strössel kan jag lova. Så det kommer nog att knastra en hel del i tänderna. Kolasnittar med choklad, mmm...

Kram

1 kommentar:

IKT i min vardag sa...

Vilken underbar orkideé och vilka vackra bilder.

Såg längre ner att du piffat ditt kök så fint. Ser verkligen vårfräscht ut! Känner personligen att lusten för att piffa och dona återkommer så smått efter vinterns dvala.

Kakorna lät mumsiga, suget på att baka börjar också bli större. Inte lika bra kanske;)

Kram