8 december 2008

Julkuddar och loppisfynd!


Julpiffat vardagsrum!



Här i närheten finns en loppis som är öppen varje lördag. Dit har jag lyckats ta mig kanske tre gånger. Varje gång blir jag lika lycklig över de fina fynd man kan göra. Nu senast hittade jag sex likadana handvävda linnehanddukar. Alla med ett L broderat i korsstygn. Hmm, tänkte jag - det betyder nog Love(kärlek). Jovisst, säkert ;-D  Nåväl, in i tvätten, torkrumlaren och symaskinen. Innan kvällen var slut låg tre kuddar i soffan - allt till det facila priset av 90 riksdaler!

Som om inte det var nog så kom jag över tolv vita handvävda linneservetter. 15 kr stycket. Alla handfållade med världens tunnaste nästan osynliga fållar. På dem är AE inbroderat. Hmm, tänkte jag - det står nog för Alla och Envar. Jovisst, säkert ;-D

Y

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej,

Tänk att jag har aldrig kommit till loppisen ännu. Har varit på väg i ca 3 år nu!
Gud vad mysig "adventsstaken" blev.

Kram Lotta

Lisa på Furutorp sa...

Hej!

Roligt att du tittade in till mig & tipsade om var man kan hitta gamla fönster! Ska genast försöka planera in en resa i syd-ostlig riktning...
Kuddfodralen blev jättefina!

Må så gott!
Lisa på Furutorp

Veronica sa...

Japp, det är exakt vad monogrammen betyder! ;o)

Kram Veronica

Sara Mårtensson sa...

Hejsan!

Vad fint du har det i ditt vardagsrum och vilka fynd du gjort!

Kram Sara