8 april 2012

Steninge Slotts Handelsträdgård


Häromdagen var jag med min goa svägerska till Steninge Slott i Märsta. 
Där öppnade en liten handelsträdgård förra året (tror jag). 
Det var mitt första besök och det var så lugnt och mysigt där. 
Det fanns kanske inte så mycket växter ännu men det var riktigt bra kvalité på 
träden och buskarna. I ena änden av detta vackra stenhus ligger en restaurang. 
Där åt jag den godaste västerbottenpaj jag någonsin smakat.  
Väl värt ett besök!


Väl hemma så upptäckte jag att syrénknopparna hade vuxit sig riktigt feta.
Ååååh, hörrni, snart smäller det till. Det känns i kroppen och i mina kliande ögon ;-)
Fotona har jag tagit med mobilen. När det är tillräckligt starkt soljus så funkar 
den faktiskt riktigt bra ju :-)

Kram Mia

Ps. Ja, den uppmärksamme har ju såklart redan konstaterat att det inte alls 
är syrénknoppar på bilden, hehe! Det är ju såklart körsbärsknopp...
Så blir det när man är uppe och ammar 2-3 ggr varje natt ;-) Ds



2 kommentarer:

Jinni sa...

Hej, vilka härliga vårbilder du visar på bloggen! Helt underbart!

Att vara någons fru sa...

Sååå vackert!